Precum în cazul dietei volumetrice, există alimente care îți permit să mânânci pe săturate, dar fără a depune nedorita grăsime. Acest regim a pornit de la ideea de bază că oamenii pot slăbi simțindu-se constant sătui dacă știu să aleagă alimente sărace în calorii, dar care le oferă senzația de sațietate.

Barbara Rolls, nutriționistă și autoare a cărții „The Volumetrics Weight-Control Program” susține că dieta volumetrică este cu totul specială pentru că în timpul ei este posibil să mănânci mai mult (cantitativ) decât înainte, deși, bineînțeles, mai puțin din punct de vedere caloric.

Barbara Rolls și Althea Zanecosky, purtătoare de cuvânt pentru American Dietetic Association, au creat pentru WebMD o listă de 5 alimente sănătoase și, cel puțin la fel de important, care îți dau senzația de sațietate pentru mult timp.

Supa
Rolls recomandă să eviți supele-cremă, care sunt mult mai bogate în calorii, și să alegi, în schimb supele de legume în care poți adăuga ingrediente cu un conținut caloric redus, dar bogate în proteine, precum fasolea, puiul (pieptul) sau peștele. Ai astfel, spune dr. Ross, toate elementele unei mese dense în energie și sațioase.

Smoothie
Dacă sunt făcute cu iaurt cu un conținut mic de grăsime și fructe, beneficiezi de proteine, fibre și calciu, explică Rolls.

Pasta primavera
Folosește paste integrale, la care adaugi legumele tale preferate. „Cu cât crești cantitatea de legume față de cea de paste, cu atât te simți mai sătul. Am făcut multe teste cu acest gen de mâncăruri cu paste și, cu cât conțin mai multe legume, cu atât ești mai sătul”, explică Rolls.

Popcorn
Popcornul are două avantaje majore: este un aliment dens în energie și bogat în volum. „Dacă faci popcorn (și nu adaugi niciun fel de grăsime) obții o cantitate mare, iar asta este bine pentru că îți oferă multe satisfacții senzoriale. Exista cercetări care arată că percepția mâncatului mult poate păcăli sistemul”, explică Rolls.

Salate mari
Zanecosky spune că o salată care să constituie o masă în sine are nevoie de brânză, un dressing cu conținut redus de grăsimi și multe fructe și legume pentru a da senzația de sațietate. „Dacă pun doar oțet și legume în salată, nu mă simt sătulă două ore mai târziu. Dacă adaugi brânză și un pic de dressing, însă, lucrurile de schimbă”, explică Zanecosky.