Postul este o foarte bună ocazie de a pierde câteva kilograme, asta dacă suntem atenți la ceea ce mâncăm și nu exagerăm cu cantitățile. Este important să evităm sau măcar să reducem cantitatea de alimente ce încurajează acumularea unor noi kilograme.

Iată 3 exemple de alimente, care deși sunt de post, nu ar fi recomandate dacă dorim să ne păstrăm silueta:

Cartofii

Principala problemă a cartofilor nu este neapărat numărul ridicat de calorii, ci cantitatea și modul de preparare.

Dacă alegeți să mâncați 3 cartofi mici copți sau piure, probabil că nu veți avea nici o problemă, însă dacă alegeți să mâncați cartofi prăjiți sau un morman de cartofi copți cu margarină, cu siguranță nu veți avea mai puține kilograme la finalul postului.

Zacusca

În principiu, zacusca este un amestec delicios de legume, în realitate dacă e cumpărată din magazin e o combinație dubioasă de amelioratori, iar dacă e făcută în casă probabil conține o cantitate ridicată de ulei care a fost folosit drept conservant.

Asta nu înseamnă că nu putem mânca deloc zacuscă, dar trebuie să încercăm să nu ne petrecem tot postul alături de un bax de borcane cu zacuscă.

Pâinea

Știm prea bine că pâinea îngrașă, dar în post ea reușește să-și facă loc în meniul nostru fără să ne dăm seama. La micul dejun, fie că alegem pateul de post, zacusca sau niște salată de vinete, preparatul își găsește locul pe 2 felii de pâine. La prânz, supa lejeră de legume merge mai bine cu o felie de pâine, iar seara mâncarea de fasole e mai gustoasă alături de o felie de pâine prăjită.

Încercați să evitați pâinea sau măcar să nu mâncați în exces. O felie sau 2 pe zi nu omoară pe nimeni, dar jumătate de pâine pe zi se lasă cu ceva colăcei.

Anunțuri