Cu siguranță știi deja că grăsimea din zona abdomenului nu este doar inestetică, dar și periculoasă pentru sănătate. Grăsimea se extinde până în interiorul abdomenului și învăluie organele interne, ducând la o serie de dereglări precum creșterea colesterolului, creșterea riscului de boli cardio-vasculare sau rezistența la insulină.

Există anumite alimente care determină depunerea de grăsimi în zona abdomenului și o serie de alimente care au puterea de a o arde. Astăzi vom vorbi despre cele din prima categorie. Așadar, dacă te confrunți deja cu problema stratului gros de grăsime în zona bdominală, sau pur și simplu vrei să o previi, iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le elimini din dietă:

Zahărul rafinat și îndulcitorii

Consumul de zahărul rafinat determină creșterea bruscă a nivelului de insulină în organism, ceea ce favorizează depozitarea grăsimilor. Consumul de zahăr este strâns legat de apariția grăsimii în zona abdominală. Atenție, însă! Zahărul rafinat nu se găsește doar în dulciuri, ci și în multe alte alimente precum dressing-urile pentru salate, iaurturile cu fructe, sucurile de fructe, diverse tipuri de conserve etc. Citește eticheta și află ce cantitate de zahăr conține produsul înainte de a-l cumpăra.

Carbohidrații simpli

Aproape toate produsele de patiserie pe care le mâncăm cu atâta plăcere sunt realizate din făină ultra-procesată, care a fost secată de orice urmă de vitamine, minerale, fibre sau alți nutrienți. În 2010, într-un articol publicat în American Journal of Clinical Nutrition se menționa faptul că un consum mare de carbohidrați rafinați duce la creșterea cantității de grăsimi în zona abdominală.

Băuturile alcoolice

Băuturile alcoolice, chiar dacă au trecut prin procesul de fermentare, conțin, de cele mai multe ori, carbohidrați care vor contribui la depunerea grăsimii în zona abdomenului. Lichiorurile și băuturile alcoolice dulci sunt foarte bogate în calorii, iar organismul le asimilează foarte repede. În plus, alcoolul încetinește procesul de ardere a grăsimilor.

Mâncarea fast food și alimentele prăjite

Pe lângă cantitatea mare de carbohidrați ultra-rafinați pe care o conțin produsele de tip fast-food și „prăjelile”, acestea mai conțin și cantități enorme de grăsimi saturate care determină depunerea de țesut adipos în zona abdominală.

Sucurile

Sucurile conțin îndulcitori care stimulează depunerea în exces a grăsimilor, în special în zona burții. Lipsite aproape în totalitate de orice tip de nutrienți și vitamine, sucurile nu fac decât să dăuneze organismului, iar eliminarea lor din dietă este obligatorie și la îndemână.

Alimentele bogate în sare

Consumul de cantități mari de sare va determina organismul să rețină apă și vei arăta „umflată”, în special în zona abdomenului. Chiar dacă nu vorbim decât de o situație temporară, nu este o idee rea să reduci totuși din cantitatea de sare pe care o consumi zilnic pentru a evita și alte complicații precum creșterea tensiunii arteriale și creșterea riscului de boli cardiovasculare.

Cerealele

Nu e vorba despre cerealele integrale, deși chiar și acelea conțin mulți carbohidrați și trebuie consumate cu măsură, ci despre cerealele ultra-procesate, cu un conținut mic de fibre și un conținut mare de zahăr. Dacă nu poți să renunți la bolul cu cereale de dimineață, cel puțin ai grijă la cantitate și evită să mai adaugi zahăr în lapte sau să le „îmbunătățești” cu o mână de fructe uscate.

În zilele care urmeaza vom vorbi despre alimentele care te ajută să arzi grăsimile din zona abdomenului. Rămâi alături de noi și nu uita să ne urmărești și pe contul de twitter AdioCelulită! Așteptăm, de asemenea, să ne spui cum te lupți tu cu grăsimea din zona abdominală.

Anunțuri