Cerealele cu iaurt sau cu lapte au o legătură directă cu îngrășarea ta. Nu înțelegi această legătură? Îți prezentăm în acest articol 3 adevăruri despre micul dejun preferat de români și copiii acestora.

Cerealele cu lapte nu îți oferă suficientă nutriție

Principiile unui mic dejun sănătos sunt:

  • Să îți ofere 113 substanțe nutritive diferite, care să îți seteze corect întreaga zi;
  • Să îți regleze glicemia;
  • Să hidrateze organismul, pentru că peste noapte el a continuat să lucreze;
  • Să ofere un sfert din doza zilnică recomandată de proteine;
  • Să fie ușor de preparat… pentru că dimineața suntem toți pe grabă, corect?

Un mic dejun de lapte cu cereale:

  • Îți oferă nutriție, însă undeva la jumătate din tot ceea ce ai avea nevoie. Marea problemă este că reprezintă o asociere greșită de alimente! Carbohidrați cu proteine. E ca și cum ai mânca friptură cu cartofi prăjiți;
  • Nu reglează glicemia pentru că, de multe ori, cerealele din comerț conțin (MULT) zahăr;
  • Hidratează organismul? Depinde, dacă e vorba de lapte… într-o mică măsură putem spune că hidratează;
  • Este sărac în proteine. De exemplu: ai de oferit corpului 70g de proteină… un lapte cu cereale la micul dejun îți dă doar aprox. 10 grame. Iar asta nu înseamnă un sfert, așa cum am precizat mai sus;
  • Ușor de preparat, da. E ușor de preparat, însă dacă nutrițional nu e ceea ce ar trebui, degeaba îl mâncăm rapid;

Îngrașă, fie că au zahăr sau nu

Îți dau un exemplu simplu. Cu ce se îngrașă animalele? Cum facem porcul gras pentru Crăciun? Care este hrana cu care găinile cresc mari, frumoase și gata de tăiere? Cu porumb si alte cereale. Cerealele, indiferent la care ne referim, sunt carbohidrați. Carbohidrații după procesări ale organismului, se transformă în grăsime. Așadar, dacă vrei să te îngrași, consumă cereale!

Majoritatea cerealelor din supermarket oricum au zahăr, care îți facilitează procesul de îngrășare. Se promovează adesea în reclame pentru că este o mâncare ieftină (pentru producător, pentru că, de fapt, ție îți este vândută la un preț nerușinat), ușor de ambalat, iar copiii o adoră pentru că e bună la gust. Asta nu înseamnă că e și sănătoasă, așa că… scoate laptele cu cereale din alimentația ta zilnică!

Vitaminele sintetice adăugate sunt inutile

Cerealelor la cutie li se adaugă multivitamine, pentru a-ți începe dimineața în forță! Sună bine, nu-i așa? Din nefericire lucrurile stau altfel.

Adaosul de vitamine sintetice, create în laborator (am vorbit mai pe larg aici despre diferența dintre vitaminele naturale și vitaminele de sinteză) este inutil, corpul nu le asimilează și adesea le tratează ca pe niște toxine, pe care le elimină cât poate de repede.

Pe de alta parte, poate știai că organismul are nevoie de grăsimi saturate (acele grăsimi sănătoase) ca să asimileze vitamine și minerale. În toată această goană cu „fără grăsime” sau „grăsime 0,1%” vitaminele și mineralele au cu atât mai puține șanse să se asimileze corect.

Cauți un mic dejun cu adevărat complet din punct de vedere nutritiv dar și gustos? Cerealele cu lapte nu sunt răspunsul corect! Deci, tu sau copiii tăi încă mâncați cereale cu lapte?

Anunțuri