AdioCelulitaro

Pentru un corp frumos și sănătos!

4 locuri de evitat când ești la dietă — Mai 5, 2017

4 locuri de evitat când ești la dietă

Este dificil să te ții de un program de slăbire, mai ales atunci când există atâtea locuri pe care le frecventezi și care îți pot sabota planurile într-o clipită. Într-adevăr, este o adevărată provocare pentru orice femeie modernă să își respecte cu strictețe toate cele 3 mese tihnite pe zi, cu gustările de rigoare, și pentru că trebuie să mănânce ceva, nici nu se mai gândește la cantitate, calitate, spațiu, ustensile… poate mânca și rumeguș, că nu este atentă la ceea ce mănâncă.

Acest lucru este cât se poate de rău, deoarece trebuie să fim perfect conștiente de absolut tot ce acceptăm să intre în organismul nostru, în special atunci când încercăm să scăpăm de celulită și greutatea în exces, iar unele spații în care alegem să mâncăm nu ne sunt deloc benefice pentru siluetă.

Iată care ar fi acestea:

În fața televizorului
Reclamele sunt cele de evitat, deoarece pot fi foarte dure cu apetitul nostru. Știm prea bine care este rolul reclamelor și efectul pe care îl pot avea asupra minții noastre și cum se imprimă în subconștient toate acele “bunătăți” pe care momentan nu le poți procura, dar te gândești că îți poți potoli pofta cu alte prostii găsite prin casă și, pentru că nu e ceea ce îți doreai, mănânci până la refuz, poate-poate ar dispărea senzația. Și uite așa ajungi să consumi mai multe calorii decât ai fi vrut.

În mașină
Niciodată nu este o idee bună să mănânci pe fugă. De obicei, acest gen de mâncare rapidă este plină de calorii, iar atunci când conduci, nu mai ești atentă la modul în care mănânci și nici la cantitate. Dacă ești nevoită să mănânci în mașină, ai grijă să ai mereu la îndemână gustări sănătoase.

În bucătărie
Dacă mergi mereu în bucătărie pentru câte o gustare rapidă, să știi că nu te vei alege niciodată numai cu “o gustare”. Mereu vor fi mai multe, iar în bucătărie, cum e plină de diferite feluri de mâncare, mereu se vor găsi soluții de a combina acele aperitive.

La petreceri
Poate că gustările nu ți se par a fi o mare problemă pentru dietă, dar dacă nu ești atentă, acestea pot fi un adaos important de calorii.

10 factori care te-ar putea face să renunţi la dieta ta de slăbire — Mai 3, 2017

10 factori care te-ar putea face să renunţi la dieta ta de slăbire

Fă diferenţa între factorii reali care te-ar putea îndepărta de la o dietă şi scuzele care nu te lasă să îţi atingi obiectivul! Află acum cum poţi reuşi să te motivezi pe drumul către transformarea ta, fară să faci compromisuri.

Top 10 factori ce te-ar putea determina să renunți la dietă

1. Lenea

Lenea sau ceea ce putem numi modalitatea prin care amâni să te preocupi. Cuvântul de bază atunci cănd vrei să araţi mai bine şi să fii mai sănătoasă este „preocupare”. De aici trebuie să începi. Nu fi delăsătoare pentru că îţi va părea rău mai târziu! E mai uşor să îţi propui astăzi să scapi de celulită și să slăbeşti cele 2 kilograme în plus, decât peste 10 ani când vei avea probabil 10 kilograme în plus şi un metabolism mult încetinit din pricina vârstei şi a grăsimii depuse.

2. Programul de la locul de muncă

Deşi este prevăzut în codul muncii să primeşti pauză de masă, în realitate acest lucru nu se întamplă în toate cazurile. Ar putea să te îndepărteze de la dieta ta, doar în cazul în care nu ţi se acordă pauză de masă sau eşti în misiuni speciale pe teren. Dacă nu ai un job precum recepționeră, poliţistă sau alte joburi cu publicul, nu consider că programul de la birou este o problemă reală. Cele 10 minute pe zi „furate” din timpul tău de la muncă pot contribui cu 10 ani în plus la durata vieţii tale! Şeful nu te întelege? Pune în balanţă ce e mai important pentru tine: sănătatea sau cariera. Nu face sacrificii, chiar dacă eşti tânără.

3. Familia

Cei din familie îţi vor binele, fără îndoială, însă în marea majoritate a cazurilor nu ştiu să exprime acest lucru. Pâna când nu văd primele rezultate, ei au tendinţa să te descurajeze. Vorbe precum: „ai mai încercat 100 de diete până acum!”, „pariu că te vei lăsa în următoarele zile” sau „nu ai tu voinţă, gandul tău stă doar la mâncare” vei tot auzi. Arată-le că de data asta „e pe bune” şi vei avea parte de suportul lor!

4. Prietenii

Anturajul are un rol important în momentul în care începi o dietă. Ieșirile cu prietenii tăi pot fi hotărâtoare. Găsește alternative fără să ieşi în evidenţă! Dacă obişnuiţi să beți frecvent băuturi alcoolice fii tu cea care le promite că ii duce acasă cu mașina, astfel ei nu vor ştii că ești la dietă şi li se va parea utilă propunerea ta. Înlocuieşte sucurile cu apă plată cu lămâie motivând că îţi este foarte sete şi vrei ceva răcoritor sau bea-ţi cafeaua fără zahăr. Renunță la mâncarea nesănătoasă care producere depunerea grăsimii în exces și înlocuiește clasica pizza şi shaorma cu salate, pui cu smântână şi ciuperci sau o altă mâncare din legume şi carne.

5. Stima scăzută de sine

Fie că în construirea imaginii tale de sine au contribuit persoane negativiste sau o serie de evenimente nefericite din viaţa ta, va trebui să găseşti forţa interioară prin care să transformi această perioadă de depresie în cea mai bună perioadă din viaţa ta. Şi cum altfel poate fi cea mai bună perioadă dacă nu te prinde slabă, sănătoasă, radiind a energie? Toţi avem momente rele, urmate de momente bune, dar trebuie să venim în ajutorul destinului! Chiar dacă eşti lipsită de energie şi poate fară speranţă, fă-ţi un plan şi porneşte cu paşi de furnică.

6. Stimă (prea) crescută de sine

Eşti o femeie cultă, ai o familie, o carieră de invidiat, nu ai probleme financiare. Din păcate nu te poţi motiva să începi o dietă şi să te ţii de ea cu rigurozitate. Ai o părere (prea) bună despre tine, de ce ai avea TU nevoie să slăbeşti? Oricum „cine te place – te place aşa cum eşti”! Aceasta e atitudinea unui om plafonat, iar faptul că ai atât de multe reuşite în viață ar trebui să te ambiţioneze. Imaginea contează – de ce ar fi acesta singurul lucru care să iţi lipsească? Imaginează-ţi viața ta după ce vei redeveni femeia ambiţioasă care erai odată.

7. Cercul vicios al nutriţiei sau lipsa informaţiei corecte

Odată ce ai pus cateva kilograme în plus, ai incercat diverse diete, micşorând cantitatea de mâncare. Mâncare mai puţină înseamnă vitamine, proteine şi alţi nutrienţi în cantităţi mai mici. Totul a dus la agravarea deficitului tău nutritiv şi s-a manifestat când ai început să ai ameţeli, senzaţii de foame, oboseală sau pur şi simplu lipsă de energie. Aşa ai ajuns la momentul în care dieta a eşuat şi ai luat-o de la capăt. Numim asta cercul vicios al dietelor, care nu te aduce mai aproape de greutatea ideala ci dimpotrivă, te descurajează să mai crezi în rezolvarea problemelor tale.

8. Medicul

Alege-ţi cu grijă medicul care îţi recomandă metode de slăbire. Pentru nimic în lume nu ar trebui să iei medicamente (Xenical, Regenon, Reductil, etc.) pentru a rezolva o problemă de greutate. Cere 2-3 opinii diferite înainte de a opta pentru o soluţie rapidă, deşi ştiu că timpul te presează şi îţi doreşti din toată inima rezultate rapide. Un rezultat rapid în realitate te îndepărtează pe termen lung de o greutate normală.

9. Alte priorități

Sau arta de a amâna. De câte ori ai amânat un lucru pe ziua următoare şi în cele din urmă ai renunţat la idee? Pentru Einstein definiția nebuniei era : Nu poţi face zilnic acelaşi lucru şi să te aştepţi la rezultate diferite! Dacă nu pui piciorul în propriul prag, nimic nu se va schimba. Află că menţinând stilul de viață pe care îl ai în prezent, odată cu trecerea timpului cantitatea de grăsime din corpul tău va creşte. Arderile vor fi mai încete. Dacă astăzi slabirea ta costă 100 lei în plus pentru mese mai sănătoase sau a te trezi cu 30 de minute mai devreme pentru un mic dejun, în cațiva ani poți dubla, chiar tripla aceste costuri.

10. Banii

Cea mai mare greșeală este să crezi că boala costă, însă sănătatea e pe gratis! Inveştește astăzi bani în sanătatea ta, pentru că mai târziu va trebui să investeşti forţat, atunci când medicul o cere, pentru a trata boli. Alte priorităţi apar în fiecare lună, dar încearcă să realizezi că starea ta de bine este o prioritate pentru care ar merita să renunţi la orice sumă de bani din lume!

Iar dacă te simți demotivată, iată un filmuleț scurt, care sperăm că te va ajuta să rămâi motivată și hotărâtă să slăbești.

Spune-ne într-un comentariu ce te-a facut să renunţi la a duce la bun final o dietă, sau cum ai reuşit într-un moment al vieţii tale să nu te laşi influenţată de unul dintre factorii de mai sus!

3 adevăruri neplăcute despre cerealele cu lapte — Aprilie 28, 2017

3 adevăruri neplăcute despre cerealele cu lapte

Cerealele cu iaurt sau cu lapte au o legătură directă cu îngrășarea ta. Nu înțelegi această legătură? Îți prezentăm în acest articol 3 adevăruri despre micul dejun preferat de români și copiii acestora.

Cerealele cu lapte nu îți oferă suficientă nutriție

Principiile unui mic dejun sănătos sunt:

  • Să îți ofere 113 substanțe nutritive diferite, care să îți seteze corect întreaga zi;
  • Să îți regleze glicemia;
  • Să hidrateze organismul, pentru că peste noapte el a continuat să lucreze;
  • Să ofere un sfert din doza zilnică recomandată de proteine;
  • Să fie ușor de preparat… pentru că dimineața suntem toți pe grabă, corect?

Un mic dejun de lapte cu cereale:

  • Îți oferă nutriție, însă undeva la jumătate din tot ceea ce ai avea nevoie. Marea problemă este că reprezintă o asociere greșită de alimente! Carbohidrați cu proteine. E ca și cum ai mânca friptură cu cartofi prăjiți;
  • Nu reglează glicemia pentru că, de multe ori, cerealele din comerț conțin (MULT) zahăr;
  • Hidratează organismul? Depinde, dacă e vorba de lapte… într-o mică măsură putem spune că hidratează;
  • Este sărac în proteine. De exemplu: ai de oferit corpului 70g de proteină… un lapte cu cereale la micul dejun îți dă doar aprox. 10 grame. Iar asta nu înseamnă un sfert, așa cum am precizat mai sus;
  • Ușor de preparat, da. E ușor de preparat, însă dacă nutrițional nu e ceea ce ar trebui, degeaba îl mâncăm rapid;

Îngrașă, fie că au zahăr sau nu

Îți dau un exemplu simplu. Cu ce se îngrașă animalele? Cum facem porcul gras pentru Crăciun? Care este hrana cu care găinile cresc mari, frumoase și gata de tăiere? Cu porumb si alte cereale. Cerealele, indiferent la care ne referim, sunt carbohidrați. Carbohidrații după procesări ale organismului, se transformă în grăsime. Așadar, dacă vrei să te îngrași, consumă cereale!

Majoritatea cerealelor din supermarket oricum au zahăr, care îți facilitează procesul de îngrășare. Se promovează adesea în reclame pentru că este o mâncare ieftină (pentru producător, pentru că, de fapt, ție îți este vândută la un preț nerușinat), ușor de ambalat, iar copiii o adoră pentru că e bună la gust. Asta nu înseamnă că e și sănătoasă, așa că… scoate laptele cu cereale din alimentația ta zilnică!

Vitaminele sintetice adăugate sunt inutile

Cerealelor la cutie li se adaugă multivitamine, pentru a-ți începe dimineața în forță! Sună bine, nu-i așa? Din nefericire lucrurile stau altfel.

Adaosul de vitamine sintetice, create în laborator (am vorbit mai pe larg aici despre diferența dintre vitaminele naturale și vitaminele de sinteză) este inutil, corpul nu le asimilează și adesea le tratează ca pe niște toxine, pe care le elimină cât poate de repede.

Pe de alta parte, poate știai că organismul are nevoie de grăsimi saturate (acele grăsimi sănătoase) ca să asimileze vitamine și minerale. În toată această goană cu „fără grăsime” sau „grăsime 0,1%” vitaminele și mineralele au cu atât mai puține șanse să se asimileze corect.

Cauți un mic dejun cu adevărat complet din punct de vedere nutritiv dar și gustos? Cerealele cu lapte nu sunt răspunsul corect! Deci, tu sau copiii tăi încă mâncați cereale cu lapte?

Alimente care provoacă depunerea grăsimii pe abdomen — Aprilie 20, 2017

Alimente care provoacă depunerea grăsimii pe abdomen

Cu siguranță știi deja că grăsimea din zona abdomenului nu este doar inestetică, dar și periculoasă pentru sănătate. Grăsimea se extinde până în interiorul abdomenului și învăluie organele interne, ducând la o serie de dereglări precum creșterea colesterolului, creșterea riscului de boli cardio-vasculare sau rezistența la insulină.

Există anumite alimente care determină depunerea de grăsimi în zona abdomenului și o serie de alimente care au puterea de a o arde. Astăzi vom vorbi despre cele din prima categorie. Așadar, dacă te confrunți deja cu problema stratului gros de grăsime în zona bdominală, sau pur și simplu vrei să o previi, iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le elimini din dietă:

Zahărul rafinat și îndulcitorii

Consumul de zahărul rafinat determină creșterea bruscă a nivelului de insulină în organism, ceea ce favorizează depozitarea grăsimilor. Consumul de zahăr este strâns legat de apariția grăsimii în zona abdominală. Atenție, însă! Zahărul rafinat nu se găsește doar în dulciuri, ci și în multe alte alimente precum dressing-urile pentru salate, iaurturile cu fructe, sucurile de fructe, diverse tipuri de conserve etc. Citește eticheta și află ce cantitate de zahăr conține produsul înainte de a-l cumpăra.

Carbohidrații simpli

Aproape toate produsele de patiserie pe care le mâncăm cu atâta plăcere sunt realizate din făină ultra-procesată, care a fost secată de orice urmă de vitamine, minerale, fibre sau alți nutrienți. În 2010, într-un articol publicat în American Journal of Clinical Nutrition se menționa faptul că un consum mare de carbohidrați rafinați duce la creșterea cantității de grăsimi în zona abdominală.

Băuturile alcoolice

Băuturile alcoolice, chiar dacă au trecut prin procesul de fermentare, conțin, de cele mai multe ori, carbohidrați care vor contribui la depunerea grăsimii în zona abdomenului. Lichiorurile și băuturile alcoolice dulci sunt foarte bogate în calorii, iar organismul le asimilează foarte repede. În plus, alcoolul încetinește procesul de ardere a grăsimilor.

Mâncarea fast food și alimentele prăjite

Pe lângă cantitatea mare de carbohidrați ultra-rafinați pe care o conțin produsele de tip fast-food și „prăjelile”, acestea mai conțin și cantități enorme de grăsimi saturate care determină depunerea de țesut adipos în zona abdominală.

Sucurile

Sucurile conțin îndulcitori care stimulează depunerea în exces a grăsimilor, în special în zona burții. Lipsite aproape în totalitate de orice tip de nutrienți și vitamine, sucurile nu fac decât să dăuneze organismului, iar eliminarea lor din dietă este obligatorie și la îndemână.

Alimentele bogate în sare

Consumul de cantități mari de sare va determina organismul să rețină apă și vei arăta „umflată”, în special în zona abdomenului. Chiar dacă nu vorbim decât de o situație temporară, nu este o idee rea să reduci totuși din cantitatea de sare pe care o consumi zilnic pentru a evita și alte complicații precum creșterea tensiunii arteriale și creșterea riscului de boli cardiovasculare.

Cerealele

Nu e vorba despre cerealele integrale, deși chiar și acelea conțin mulți carbohidrați și trebuie consumate cu măsură, ci despre cerealele ultra-procesate, cu un conținut mic de fibre și un conținut mare de zahăr. Dacă nu poți să renunți la bolul cu cereale de dimineață, cel puțin ai grijă la cantitate și evită să mai adaugi zahăr în lapte sau să le „îmbunătățești” cu o mână de fructe uscate.

În zilele care urmeaza vom vorbi despre alimentele care te ajută să arzi grăsimile din zona abdomenului. Rămâi alături de noi și nu uita să ne urmărești și pe contul de twitter AdioCelulită! Așteptăm, de asemenea, să ne spui cum te lupți tu cu grăsimea din zona abdominală.

Praz cu măsline – rețetă de post — Aprilie 14, 2017

Praz cu măsline – rețetă de post

Ai zile în care nu îți place să stai prea mult prin bucătărie, dar vrei să mănânci ceva bun? Îți recomandăm prazul cu măsline, un fel de mâncare foarte ușor de făcut, cu puține calorii și foarte delicios. În plus, este o alegere foarte bună și sănătoasă pentru perioadele de post.

Lista de ingrediente:
– 2-3 fire de praz;
– 2-3 linguri de ulei de măsline;
– 100-150 grame măsline negre sau kalamata;
– o ceapă;
– 1 lingură de bulion sau o ceașcă de sos de roșii;
– 2 cartofi medii;
– câteva frunze de dafin;
– o linguriță de boia (dulce sau iute, dupa preferință);
– o jumătate de pahar de vin alb.

Mod de preparare
Tăiați prazul rondele, cam de 2 cm grosime, și căliți-l puțin în ulei, după care adăugați ceapa, tăiată și ea felii subțiri. Puneți o cană de apă peste ele și lăsați-le cam 10 minute la fiert cu capacul pus, după care adăugați cartofii tăiați cuburi, vinul, dafinul, măslinele, puțină sare, boiaua și, mai spre final, sosul de roșii. Înainte de a pune măslinele, opăriți-le preț de câteva minute, pentru a scoate sarea din ele.

Prazul de măsline poate fi servit cald, dar și rece. Merge foarte bine cu un orez simplu, dar și cu pâine.

Pofta bună!

2 rețete simple și delicioase pentru a prepara laptele de banană — Aprilie 13, 2017

2 rețete simple și delicioase pentru a prepara laptele de banană

Din păcate intoleranța la lactoză – fie într-o formă mai agresivă sau mai ușoară – este foarte răspândită, multe persoane plângându-se că după ce consumă lapte se simt balonate, au dureri abdominale și/sau diaree. Din fericire, există multe alternative, despre care ti-am vorbit pe larg și în alte articole.

Azi, însă, îți propunem o variantă de lapte suprinzătoare, dar foarte versatilă. Laptele de banană poate fi folosit pentru cerealele de dimineață, poate fi băut ca atare sau îl poți adăuga în prăjituri. Este dulce, conține mult potasiu și electroliți, așa că este o băutură excelentă de consumat după antrenamente. Bananele conțin și mangan, cupru, vitamina B6 și pectină, un tip de fibre care ajută la vindecarea anumitor probleme ale tractului digestiv, cum ar fi ulcerele sau constipația.

Te-am convins să-l încerci? Perfect! Testează una dintre cele două rețete de mai jos sau îți poți folosi imaginația pentru a crea propria rețetă!

Lapte de banană – rețeta 1

Ingrediente necesare: 1 banană coaptă, 200 ml de apă, un vârf de linguriță de scorțișoară, gheață (opțional).

Mod de preparare: Pune toate ingredientele într-un blender și mixează până ce obții o pastă cremoasă. Mai poți adăuga apă pe parcurs, dacă ți se pare că laptele obținut este prea gros.

Lapte de banana – rețeta 2


Ingrediente necesare:
1 banană bine coaptă, 200 ml de apă, 4 curmale, câteva picături de extract de vanilie și căteva cuburi de gheață – după preferințe.

Mod de preparare:
Pune toate ingredientele într-un blender și mixează până obții un lichid omogen.

Acestea sunt doar două idei. Dacă îți place ideea acestui lapte gustos și sănătos, nu ezita să te joci cu ingredientele și cu proporțiile până ce obții varianta de lapte de banana perfectă pentru tine!

3 alimente de post care ne îngrașă — Aprilie 6, 2017

3 alimente de post care ne îngrașă

Postul este o foarte bună ocazie de a pierde câteva kilograme, asta dacă suntem atenți la ceea ce mâncăm și nu exagerăm cu cantitățile. Este important să evităm sau măcar să reducem cantitatea de alimente ce încurajează acumularea unor noi kilograme.

Iată 3 exemple de alimente, care deși sunt de post, nu ar fi recomandate dacă dorim să ne păstrăm silueta:

Cartofii

Principala problemă a cartofilor nu este neapărat numărul ridicat de calorii, ci cantitatea și modul de preparare.

Dacă alegeți să mâncați 3 cartofi mici copți sau piure, probabil că nu veți avea nici o problemă, însă dacă alegeți să mâncați cartofi prăjiți sau un morman de cartofi copți cu margarină, cu siguranță nu veți avea mai puține kilograme la finalul postului.

Zacusca

În principiu, zacusca este un amestec delicios de legume, în realitate dacă e cumpărată din magazin e o combinație dubioasă de amelioratori, iar dacă e făcută în casă probabil conține o cantitate ridicată de ulei care a fost folosit drept conservant.

Asta nu înseamnă că nu putem mânca deloc zacuscă, dar trebuie să încercăm să nu ne petrecem tot postul alături de un bax de borcane cu zacuscă.

Pâinea

Știm prea bine că pâinea îngrașă, dar în post ea reușește să-și facă loc în meniul nostru fără să ne dăm seama. La micul dejun, fie că alegem pateul de post, zacusca sau niște salată de vinete, preparatul își găsește locul pe 2 felii de pâine. La prânz, supa lejeră de legume merge mai bine cu o felie de pâine, iar seara mâncarea de fasole e mai gustoasă alături de o felie de pâine prăjită.

Încercați să evitați pâinea sau măcar să nu mâncați în exces. O felie sau 2 pe zi nu omoară pe nimeni, dar jumătate de pâine pe zi se lasă cu ceva colăcei.